30 Nisan 2009 Perşembe

Ali Nesin

Ali Nesin. Soy adının da size çağrıştırdığı gibi Aziz Nesin’in oğlu. Bugünün İstanbul Bilgi Üniversitesi Matematik Bölümü Başkanı. Nesin Vakfının Yöneticisi, Matematik dünyası Dergisinin yazı işleri müdürüdür.Bunları biliyor muydunuz, zannetmiyorum. Bir hafta öncesine kadar bende bir haberdim.

     Sadece meraktan ve özenmekten “Matematik ve Sonsuz” isimli bir kitabını aldım. Kimilerine göre sıkıcı gelebilecek bu kitap 197. sayfasından sonra başlayan Aziz Nesin’in, Ali Nesin’e öğütleri şeklinde ilerleyen sayfaları benim çoğu düşüncemi bir çırpıda değiştirmeme sebebiyet verdi. Bu denli olumlu bir yazı bırakın son zamanlarda okumamı (bu cümle yaşım itibariyle zaten çok ağır) hiç denk gelememiştim. Şiddetle tavsiye etmekteyim.

     Ali Nesin’in izlediği yol, Aziz Nesin’in izletmeye çalıştığı yol tam bir yol gösterici, tamamıyla özendirici bir hal almış. Şu darboğazdaki sıkıcı, yıkıcı, olumsuzluklar içindeki durumumuzda ülkemiz bünyesinde böyle insanların olmasını bilmek, insana umutsuzluklar içinde umut veriyor…

     Belki bir kişi daha okur düşüncesiyle Ali Nesin’in “mini biyografisini” paylaşmak istiyorum…

     1956’da İstanbul’da doğdu. İlkokuldan sonra ortaokulunu İstanbul’da Saint Joseph Lisesi’nde, liseyi de İsviçre’nin Lozan kentinde tamamlayan Nesin 1977-1981 yılları arasında Paris VII Üniversitesi’nde matematik öğrenimi gördü. Daha sonra ABD’de Yale Üniversitesi’nde matematiksel mantık ve cebir konularında doktora ve 1985-86 arasında UC Berkeley’de öğretim üyeliği yaptı.

     Türkiye’ye kısa dönem askerlik görevi için geldiği sırada “orduyu isyana teşvik” iddiasıyla tutuklanarak yargılandı. Yargılama sonunda aklandığı halde pasaport verilmediği için işine dönemeyen Nesin, Ancak bir yıl sonra yeniden pasaport alarak yurtdışına gidebildi. 1987-89 arasında Notre Dame Üniversitesi’nde yardımcı doçent, ardından 1995’e kadar UC Irvine’da önce doçent, daha sonra profesör olarak görev yaptı.

     Halen İstanbul Bilgi Üniversitesi Matematik Bölümü Başkanı, Nesin Vakfı Yöneticisi ve Matematik Dünyası dergisinin yazı işleri müdürüdür. Nesin ayrıca Şirince’de bir “Matematik köyü” kurmuştur.

     Yazar olarak sırasıyla, Matematik ve Sonsuz, Matematik ve Doğa, Matematik ve Korku, Matematik ve Oyun, Develerle Eşekler, Önermeler Mantığı adlı kitapları mevcuttur.

1 yorum:

  1. aylar önce sana bi iş yaptık üç kuruş para alamadım senden. Ewden
    çıktım dedin, işten atıldım dedin bin bir bahaneyle 6 ay salladın abi.
    Sana 6 ay müsade etmeme rağmen emeğimin karşılığını vermedin lan bana.

    Baktım para alamıyorum senden, yapman için çok basit bi iş verdim sana.
    Onu bile yapmadın üstüne üstlük taşak geçiyosun benimle. Senin yüzünden
    el aleme rezil oluyorum artık sıra sende abicim.

    Kaç gündür bi logo
    gönderemiyosun ne biçim adamsın sen.

    Herşeye rağmen seni kazanmaya çalıştım ama sen istemiyosun bunu.

    Hırsızlık yaptığının farkındasındır umarım. Ya da dolandırıcılık mı
    demeliydim.

    Sakın yine beni arayı;p asarım keserim ayaklarına girme
    taygun. Hiçbişey yapamadığını sen de biliyosun ben de. Bir de işin şu
    yanı olucak. Hem suçlu hem güçlü derler ya.

    Bi şapkayı önüne koy taygun.

    Sikmişim logosunu osunu busunu. Paramı
    istiyorum abicim ben. Kes artık safsatalarını. Ewe de çıkma abicim
    kimle çıkıcaksan. Önce paramı ver benim.

    Hesabı biliyosundur umarım. En kısa zamanda alıcağım olan 800 lirayı ver bana.

    YanıtlaSil